Muladi Brigitta

művészettörténész, kurátor
@ Ferenczy Múzeumi Centrum
@

Az ELTE BTK művészettörténész szakán végeztem, előtte az YMMF ma Szent István Egyetem Építéstudományi karon 3 éves képzésen vettem részt. Művészettörténészként a 2000-es években aukciós házban kezdtem a tevékenységemet, majd 10 évig egy kortárs galéria (INDA) művészeti vezetője lettem. Időközben 20 évig az Új Művészet szerkesztőségi munkájában működtem közre és a lap cikkírója voltam. Ma a Ferenczy Múzeum munkatársaként muzeológiai és kiállítások kurátori feladatokat látok el. Emellett számos kiállítás szervezésében, megnyitásában működöm együtt különböző galériákkal és kulturális intézményekkel.

Miért szeretsz a KREA-n tanítani?

A KREA fontos, a mindennapi tárgyformáló kultúránkat alakító helyszín, ami számomra építő jellegű betekintést nyújt az értő szakemberképzés folyamatába. A tanárok végigkövethetik, és jó esetben maguk is hozzátehetnek a hallgatók gondolkodásának kiterjesztéséhez, fejlesztéséhez és ez kölcsönös. Az órákon zajló kommunikáció minden részt vevő számára tanulságos, a fiatalok intellektuális nyitottsága visszahat a tanárok szellemi frissességének megőrzésére.

Mi a tervezői hitvallásod? Számodra mi a tervezés esszenciája?

Művészettörténészként kurátori feladataim tervezési folyamatai a szervezésről és a kommunikációról szól, illetve költségvetés készítéséről. Ebben elsősorban a nyitottság, a folyton változó körülményekhez való alkalmazkodás kerül előtérbe. A későbbi fázisok már a kreatív munkáról szólnak.

Mi az oktatói hitvallásod? Mit szeretnél átadni a hallgatóknak?

A művészettörténetet, mint az emberiség vizuális kultúrájának és szellemi állapotának jelzőjét egyben kezelem. Az értelmezést a kortárs művészetből fejtjük vissza, és a mélyére nézünk. Hol vannak benne a hagyományok, mi az új, mit nem vagyunk képesek ma tanulás nélkül értelmezni. A hallgatók a saját korszakukon keresztül könnyen azonosulnak a módszerrel, ami számomra a legfontosabb. Azok a művészeti formák, amik az első pillantásra érthetetlenek, azok is gondolkodással felfejthetőek.

Milyen mentori útravalót adnál a hallgatóknak? Hogyan tudnád inspirálni a jövő tervezőit?

Értő szemlélet, odafordulás, kommunikáció, gondolkodás, alkalmazkodás, rugalmas megoldások keresése. A hagyományok megértése, felfedezése, ha lehet, megújítása, ugyanakkor az új anyagok, új szemléletek megismerése, racionális, praktikus és esztétikus felhasználása.

TANTÁRGYAK, AMELYEKET TANÍT

Enteriőr
Kortárs képzőművészeti tendenciák
No items found.
No items found.
No items found.
modal bezárás ikon