Bíró Anna

tervezőgrafikus, illusztrátor
@ Brand Bar
@

2022-ben diplomáztam a KREA-n Grafikus és Illusztráció szakon, és már első év végén elkezdtem dolgozni a szakmában kezdtem el a szakmában, ami a Brand Bar-nál eltöltött 3 hónap gyakorlattal indult. Itt találkoztam először éles projektekkel az iskolai feladatok és pályázati lehetőségek mellett. Ezután grafikus junior art director voltam a Kraftwork reklámügynökségnél, illetve projekt munkákat vállaltam illusztráció, csomagolástervezés, logó és arculattervezés területén. Jelenleg ismét a Brand Bar-nál dolgozom grafikusként. A KREA-n a diplomamunkám keretein belül volt lehetőségem tervezni a Csimota Gyerekkönyvkiadónak, könyvtervet és illusztrációkat készítettem, amit ki is adtak Vajda Éva Nyaralás a szigeten címen, illetve pályázatokon és kiállításokon is megtalálható volt (Magyar Könyvtervezés díj / shortlist helyezés, 29. Pozsonyi Illusztrációs Biennálé (BIB), Arany rajzszög kiállítás / diploma kategória II. helyezés, Budapesti Illusztrációs Fesztivál). Inspirálnak a különböző projektek és pályázati lehetőségek, ilyenkor olyan témákban is alkothatok, amikre máskor ritkábban van lehetőség. Ilyenek például a Friss Összművészeti Formáció (FÖF) témái, 100 szóban Budapest kiállítás, The Budapester, Zabella Zine, Arany Rajzszög kiállítás, Budapesti Illusztrációs Fesztivál.

Miért szeretsz a KREA-n tanítani?

Nagyon jó közösség diákként és tanárként is, sok-sok lehetőséggel és odafigyeléssel. Nyitottan és sokoldalúan lehet tanulni és tanítani. Van idő és mód egyénileg foglalkozni minden hallgatóval a csoporton belül. A KREA olyan szerzett tudást alapoz meg az évek alatt, amivel már kezdőként is magabiztosan lehet mozogni egy munkahelyen.

Mi a tervezői hitvallásod? Számodra mi a tervezés esszenciája?

A tervezés esszenciája számomra mindig az ötlet, amiből felépül például egy illusztráció. Szerintem nagy segítség a kezdeti tájékozódás egy-egy témában, amiből aztán lehet inspirálódni. Szeretek olyan választ adni az adott munkában vizuálisan és gondolatmenetben egyaránt, ami nem feltétlenül a számomra legkézenfekvőbb megoldás, mert ebből rengeteget tanulok. Illusztrációknál (ha nincsenek kötöttségek) legtöbbször a szöveghez vagy témához egyből tudok csatolni a fejemben színeket, formákat, hangulatokat és ezekkel indulok tovább a már kitalált ötlettel együtt.

Mi az oktatói hitvallásod? Mit szeretnél átadni a hallgatóknak?

Saját tervezéseimhez hasonlóan igyekszem nagy hangsúlyt fektetni mindenkinél a kiindulási ötletre. Szerintem fontos megtapasztalni a hallgatónak, hogy ha nem is olyan témát dolgozunk fel az órán, ami az adott emberhez közel áll, akkor is érdemes beleásnia magát és olyan tervet kitalálni belőle, amivel utána szívesen tölt időt a következő hetekben. Az iskolában még van tér és idő a kísérletezésre, és olyan gondolatok kivitelezésére, amire az tanulmányok után ilyen szabadon már ritkábban van lehetőség. Szeretek az órákon aktuális témákat hozni, amiket lehet csatolni esetleg valamilyen pályázathoz vagy megjelenési lehetőséghez, mert ezáltal gyakorolhatják az éles, valós projektmunkát, és ez adhat egy plusz motivációt a tervezéshez.

Milyen mentori útravalót adnál a hallgatóknak? Hogyan tudnád inspirálni a jövő tervezőit?

Minden új tervezéssel lehet tanulni valamit egy-egy témában a világról, ezért érdemes tájékozódni és nyitottnak lenni. Ha valami nem áll hozzád közel, egy kis kutatással már biztos többet tudsz majd róla. Érdemes kísérletezni technikákkal és új perspektívából közelíteni feladatokhoz. Erre több időd és lehetőséged van az órákon és az iskolában, ezért érdemes minden lehetőséget kihasználni, hogy később tudj ezekből meríteni az éles tervezéseid alatt. Tedd bele az időt és figyelmet a munkáidba, ha te nem élvezed, akkor szerintem más sem fogja! Fontos megosztani a munkáidat, legyél látható, nevezz pályázatokra és beszélgess emberekkel magad körül.

TANTÁRGYAK, AMELYEKET TANÍT

Grafika
Lemezborító & kiadványtervezés
Illusztráció
UI/UX
Plakáttervezés
No items found.
No items found.
modal bezárás ikon