A „Nemzeti Vágta” című diplomamunkám egy edukatív társasjáték tervezése és kivitelezése, amely a magyar kulturális örökség és történelmi hagyományok modern, játékos újraértelmezésére vállalkozik. A játék központi témája a Nemzeti Vágta, egy olyan rendezvény, amely nemcsak a lovas hagyományokat, hanem a nemzeti identitás és összetartozás szimbólumait is képviseli. A játék során a játékosok huszárként versenyeznek egymással, miközben különböző Magyarországhoz kapcsolódó kérdésekre válaszolnak hat tematikus kategóriában.
A koncepció célja, hogy a hagyományőrzést és az ismeretátadást élményalapú tanulássá alakítsa, ahol a játékosok aktív résztvevőként kapcsolódhatnak be a nemzeti kultúra felfedezésébe. A társasjáték úgy lett megtervezve, hogy közösségi élményt nyújtson családok, iskolák és baráti társaságok számára egyaránt, miközben fejleszti a játékosok történelmi, földrajzi és kulturális tudását.
A projekt célkitűzése, hogy új lehetőséget mutasson arra, miként lehet a hagyományokat élményszerűen, korszerű vizuális és játékelméleti eszközökkel közvetíteni, és hogyan válhat a játék a tudásátadás és a nemzeti identitás építésének hatékony médiumává.
Konzulens: Simon Attila tervezőgrafikus