2025. FEBRUÁR 27.

Inspirációk, avagy Nemes Mara értékes gondolatai nem csak divatról

A KREA tulajdonosa, Nemes Mara igazgató, art director értékes gondolatai, nem csak divatról

Ismét nagyon büszkék lehetünk a KREA Design Iskola történetére, most pedig nem kisebb apropóból, minthogy Nemes Mara art director, igazgatónkat kérték fel rá, hogy nyilatkozzon a kortárs divat jelenéről és jövőjéről, iskolánk hitvallásáról és oktatásban betöltött szerepéről. Az ACG Agency @acgagency TWENTY Kortárs Inspirációk jubileumi kiadványának cikkében olvasható gondolatok a jövő tervezőihez és a szakma iránt nyitott divatszereplőkhöz egyaránt szólnak.

"A KREA Design Iskola igazgatójaként fontos misszióm olyan dizájnerek képzése, akik a környezetkultúra különböző területein a konceptuális tervezői szemléletnek köszönhetően a legmagasabb színvonalon tudnak alkotni. Az interdiszciplináris szemléletük révén a hallgatók nem csupán trendkövető dizájnerek lesznek, hanem kreatív problémamegoldó szakemberként alternatív megoldásokat, új válaszokat adnak a kortárs kihívásokra. A szakmai hitvallásom középpontjában nem csupán az oktatás minőségének folyamatos innovációja áll, hanem hogy a KREA hallgatói nyitott, empatikus és tudatos emberekké váljanak."

"A jövő tervezőinek oktatásában kiemelkedő szerepe van az egyetemes design szellemiségnek, az interdiszciplináris megközelítésnek, és az egyéni művészi identitás kialakításának. Igazgatóként elsődleges célom, hogy a korszerű oktatási metodikának köszönhetően, a hallgatók konceptuális tervezői szemlélettel, magas szintű szakmai tudással és informáltsággal kerüljenek ki a piacra."

"A divattervezőket, már a tanulmányaik alatt fel kell készíteni a tudatos márkaépítésre, még akkor is, ha a piacra lépesüket egy stáb segíti majd. Egy márka létrehozása nem csupán az esztétikai döntések halmaza, hanem egy olyan stratégiai folyamat, amely során a tervező megteremti saját, autentikus történetét és értékrendszerét, amit következetesen kommunikál a közönsége felé. Így a képzésben nagy hangsúlyt kap a jövő hazai és nemzetközi divattendenciáinak kutatása és értelmezése, a kapcsolatépítés, a márka az arculati elemeinek tervezése, a kreatív kommunikációs stratégia, és a naprakész üzleti terv." Nemes Mara art director, igazgató

Aki teheti olvassa tovább a 2024 novemberében megjelent, 20 éves jubileumi kiadványt

Hallgatóink munkáit fotózta Ajkai Dávid @davidajka
Víg-Rövid Petra, alumni Divat-és Jelmeztervező @petrushkadesign
Farkas Dániel, alumni Divat-és Jelmeztervező @danielfarkas__
Páni Lilla, alumni Divat- és Jelmeztervező

További információk
szakunkról

icon jobbrafel nyíl